Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Hopp til innhold

Om oss

Biskopshavn Kirkes Barnehage er en privat barnehage som eies og drives av Biskopshavn barnehage SA. Barnehagen ble startet 1. mars 1967 og er nå over 46 år. Den har fulgt samfunnets utvikling og behov i forhold til barnehageplasser gjennom disse årene. Fra å være et 4 timers-tilbud for barn i alderen 4-7 til nå å være et heldags tilbud for barn i alderen 1-6 år. Vi har nå en godkjenning for totalt 22 barn i denne aldersgruppen. Barnehagen er en foreldredrevet nærmiljøbarnehage og har utvidet kristen formålsparagraf.

I barnehagen bruker vi mye sang og musikk og ønsker at dette skal være utgangspunt for alt vi gjør. Vi er også opptatt av å utvikle sosial kompetanse og uteaktiviteter og bruker sang og musikk også i disse temane.

Barnehagen er delt i to grupper : Englebarn og Knøttene. Gruppene får individuelt tilpassede utfordringer og opplevelser ut fra interesser og behov, men er også mye sammen i hverdagen.

Biskopshavn Barnehage SA er åpen fra kl 07.30 til kl 16.30, mandag til fredag. Barnehagen er stengt 3 uker i juli og på julaften og nyttårsaften. Onsdag før påske stenger barnehagen kl.12.00. Barnehagen har 5 planleggingsdager i året - disse dagene er barnehagen stengt for barn.

Visjon

I Biskopshavn Barnehage SA ønsker vi å ha gode hverdager! Vi legger vekt på trygghet, vennskap, medvirkning, romslighet, respekt og allsidige opplevelser. Vi skal gi barnet en hverdag med kvalitet fra kl. 7.30 om morgenen til kl. 16.30 om ettermiddagen. Vi ønsker at barna skal møte voksne som ser dem og ønsker å gjøre dagen trygg, utfordrende og interessant. Barna skal ha rett på å oppleve meningsfulle hverdager hos oss!

Barnehagen er opptatt av mellommenneskelig forståelse og respekt og ønsker å bruke de nasjonalitetene vi møter i barne- og foreldregruppen aktivt i forhold til språk og kultur. Vi ønsker å vise vår verden i vår hverdag ved å bruke ulike språk i sang og dagligtale for å øke tryggheten og respekten i møte med medmennesker.

Satsingsområder

I Biskopshavn barnehage Sa tar vi utgangspunkt i sang og musikk for alt vi gjør. Gjennom sang og musikk tar vi tak i og jobber med alle fagområdene i Rammeplanen. Barnehagen har et unikt og utfordrende uteareal og bruker dette aktivt og bevisst i forhold til fysisk utfoldelse og utfording og natur, uteliv og miljøbevaring.

Astrid Estrellita Alsaker-Madsen

Styrer/Pedagogisk leder

- utdannet barnehagelærer, Stord lærerhøyskole.

Tove-Anita Ulvestad

Pedagogisk leder, Knøttene.

- utdannet barnehagelærer, Høyskolen i Bergen.

Julia Madsen-Løken

Pedagogisk leder, Englebarn.

- utdannet barnehagelærer, Høyskolen i Bergen.

Maria Ines Peralta

Pedagogisk medarbeider, Knøttene.