Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Inne og ute

Biskopshavn Barnehage har fine områder både ute og inne. Vi synes det er like viktig å legge tilrette for god lek både morgen og ettermiddag som å planlegge aktiviteter midt på dagen. Barnehagen kunne starte opp igjen etter ferien 2018 i ny-oppussede lokaler i alle rom.

Inneareal

Barnehagen har lyse trivelige lokaler fordelt på to store hovedrom, stue - "det skjønne grønne rommet" og det "kule gule rommet". Vi har også et lite avskjermet rom til fysiske utfordringer - " det blå rå rommet". Arealet er innredet for å gi impulser til kreativitet, utfordringer til den enkelte og for å gi ro til individuelle aktiviteter.

Uteområdet

Barnehagen har stort og utfordrende uteområde, hovedsaklig en naturtomt og en liten asfaltert flate. Vi ønsker å bruke naturområdet mest mulig for å gi gode motoriske utfordringer og naturopplevelser. På den asfalterte flaten kan barna sykle, hoppe tau, og lignende. Vi har også en sandkasse, dissestativ, rutsjebane, båt og lekehytte.

Nærmiljø

Barnehagen ligger i Ytre Sandviken, på solsiden av Bergen, og det ligger mange fine turområder i nærmiljøet: Utnehagen, Hellen Festning, Munkebotten og Gamle Bergen. Disse brukes aktivt gjennom hele året ved ulike anledninger. I tilegg ligger Hellen Skole rett over veien, og det er gangavstand til både Stemmemyrens Idrettsannlegg, matbutikker, bensinstasjon, frisør og post.

Vi er en typisk nærmiljøbarnehage: De fleste barna bor i nærmiljøet og skal begynne på Hellen Skole. Vi går derfor på turer i nærmijøet for å se hvor barna bor og for å bli bedre kjent.

Personvernerklæring

Logg inn